7/10/2014

Efendim

I
Boynuma bir ip at
Kölen diye yollarda gezdir beni

II
Gözlerini süzüyorsun
Bir balık gibi akıyorsun kaldırımlarda

Bir daha yüreğini kaparsan bana
'bu yaprağı paramparça yaparım'

Çiçekleri sarı yapraklar ve bir ocak ayı
Ağız ağıza sin ve cim harfleri

Ateş kararıyor, bu içimin alevleri
Acı çekiyorum elimden alınmışsın gibi

Bir mektup hakiyemiz olacak
Baştan başa notalar bülbül ağızları

Dik kafalı bir baş görüyorlar
Başını eğmiş dalların yaprağında

Zayıf bir çocuk yüzü, gülümsüyor
Dikkatle bak, korku dolu bakışları

O boğulurken gülücükler
Saçılıyor

Ölüm bir kuş kaldırıyor mezarlıktan
Ak kanatları, hayat yok oluyor

Çıkıp geliyorsun
Kor gibisin, bir kar gibisin

Soruyorsun: Zarifoğlu bana dargın mısın
Yoksa uyardılar mı seni sevdamızdan

'yaşamak' bir perde gibi kalkıyor aramızdan
Zamansız mekansız bir tünel başındayız şimdi

O mavi gözleri görmüş olmalıyım
Bir ikindi vakti kaskatı ellerimin altında

Uçuşlu saçlar bukleler
Üstünde uyuyan eller

Sevgim uzanıyor
Soluk soluğa uyandırıyor menekşeleri

Görüyorum kıpırdanışlarını
Uykunda gül açan yanaklarını

Haydi uyan
Haydi canlan "hazan yaprağı"


Cahit Zarifoğlu - Şiirler s.490



6/29/2014

yaşayabildin mi ki?


ben dünyada kimseyi     
kırmayı istemedim        
                             - hiç kırdın mı peki?
      - gırla!

şu günah denen çukur  
evim oldu bir yerde      
                           - tövbe ettin mi peki?
- arla!

kirlendim çok kirlendim
sabun icat olalı...             
                          - temizlendin mi peki?
- karla!

annem ördü de yine       
üstüme oturmadı            
                         -giyinebildin mi peki?
- zorla!

kapılara durdum hep   
anahtarsız kalmıştım    
                       - açabildin mi peki?
- sırla!

üşüdüm buz gibiydi      
kalbim aşksızken hava
                        - ısınabildin mi peki?
- narla!

tutuştum ellerimden      
neye değdimse yara        
                        - alışabildin mi peki?
- korla!

dünya seni sevdim de  
gözüm ölmekte benim
                        - yaşayabildin mi ki?
- yarla! 



*Şiir, Alper Gencer'in. Ama bana bir dost elinden tattırıldı acısı.
Bu dünyadan bana kalan tek şey, böyle güzel tanışıklıklar..
Dünyalara bedel tanışıklıklar... 


6/19/2014

Elif'e Ninni



"uyuyunca geçer" 
dedikleri yalandır
ağlayınca ve de anlayınca 
geçer
...

uyutmayan
ama ağlatan
ve hatta çok şey anlatan 
"ninni"



6/15/2014

ağrı kesici


Yine;
 Birhan Keskin

Gece olup da ağrısı şiddetlenince,
Kız, kendini rüya alemi yerine şiirde buldu.

Gözlerini sıkarak ve kaşlarını çatarak
dinmesini beklerken..
Farketti..

Sayıklarcasına, bu şiiri okuyordu..
Şiir, ne de olsa ağrı kesici ateş düşürücü
Bir şeydi...

5/25/2014

Hayal


       Yorgundum..
        köklerimdeki uğultuyla ölümü beklemekten..
        yaz bitmişti..
        bir deprem sesi geliyordu..
        yaprağını savuran ağacın köklerinden.

        Ben doğurdum seni..
        içimdeki kaynaktan, acı sudan..
        ben doğurdum seni, bir hayal için..
        ödünç bir bahardan. 


          Kim Bağışlayacak Beni - s.58
                   Birhan Keskin

3/22/2014

Uçurtmanın Kaçışı




Senden haber almadan

Nasıl çıkarım yollara?